Sagan.....

Min prins har varit på topp sista tiden och det har känts toppen! Men jaa nu kom det ett MEN :( som allt när det går bra ska det ta slut. Han är skadad och måste få tid på klinik hoppas på att få en i veckan.
Det är nu man önskar att man hade fler hästar :/
Hihi ja jag har visst 3 men en har ju syrran och ponnyn är gammal nu.


Lycka!


❤❤❤


:)

Idag blir det många inlägg :) hihi ni har tur. Idag är det första ridpasset på min älskade Mumin!!! Vi tog det bara lugnt men han var på och ville bara mer så det var kul. Vi är nu på väg tillbaka hoppas jag verkligen! bara inte tanden blir något problem nu. Kram på er alla


Så vad händer??

Jo Mumin har varit hos tandläkaren igen och var Inge bra så måste ta det lugnt :( så inga tävlingar på ett tag. Snälla Sandra följde med så det var en trevlig dag med lite fel körning hihi inte lätt att hitta i Söderköping.


Sol :)

Det var en riktigt bra dag i dag! Solen va och hälsade på ;) jag började min morgon hos min underbara ponny han är så fin.
Sen var det dags att åka och rida dom stora fixade allt sen red jag stilett förs hon blev riktigt fin körde ganska hårt med henne :)
Sen var det bästa Mumins tur tog det bara lugnt för han ska till tandläkaren på torsdag. Men han kändes bra efter ridningen så fixade jag båda hästarna stilett fick kyl lera på benen Mumin fick natt lindor.

Vi hörs i morgon! :)
Kram


Allsvenskan!

Jag är lagledare åt Farsta Ryttarvänners dressyr lag div 3 :)
Första omgången är nu klar och Gud va duktiga dom var mina tjejer! Laget bestod av Jojjo, Carro, Sara och Sofia alla gjorde riktigt bra rundor va så stolt! Laget kom 4 av 10 så helt underbart :)
Nu laddar vi om för nästa omgång.
Vill tacka alla som åkte med och gjorde denna dag möjlig!!!!!

Jag kommer att åka med nästa omgång!!!!


Emelie träning

I dag var det Emelie träning så kul för jag har inte tränat för henne på jätte länge.
Jag var riktigt laddad men Mumin var inte riktigt på G tyvärr, han kändes riktigt trött men han har gått hårt den senaste veckan. Det var tråkigt att inte vara på topp när det äntligen var träning konstig känsla för Mumin brukar alltid leverera :/ men även prinsen min kan ju vara trött.
Men det som är kul är att han ändå var bra i den förvända galoppen i dag :) så det var kul!
Efter passet i dag så fick han kyllera på benen och liniment på kroppen så hoppas han är piggare i morgon :)
Nääää nu ska jag sova blir en lång dag i morgon.
Kram


Det går bra nu :)

Hej!
Mumin är riktigt rolig att rida just nu han är så på :) han vill bara mer och mer det är en sådan häftig känsla när man har hem häst som bara vill när man rider. Nästan att han blir över ambitiös.

Denna vecka har Carro i stallet hjälpt mig hon har hoppat och ridigt ut på han hon är så duktig på att rida Mumin så toppen när hon kan rida lite.

I morgon är det lördag och Mumin ska få bada :) hihi det va ju ett tag sen nu tänkte smörja allt oxå vara i stallet och pyssla om han!

Ha det bäst nu!
Kram


Länge sen!!

Hej!
Det va ett tag sen nu :)
Jag Emmy kommer att börja blogga igen. Men kommer inte vara super aktiv utan kommer skriva lite lagom ;)

Så vad händer jo Mumin går toppen just nu och är så gin vi ska snart debutera LA:3 ska bli kul att få komma ut och tävla igen.

Stilett är riktigt fin nu går bra för Vicky dom har verkligen hittat varandra :) Det blir en massa tävlingar för dom oxå nu i vår.

Ponnyn Lukas ❤ han är hemma hos oss igen och är så fin om man bara var under 18 och kunde tävla på han igen :)

Så hoppas nu att ni tycker att det är kul att jag är tillbaka :) följ min och Mumins resa under våren i träning och på tävling

Kram Emmy


Vi säger tack och hej!

Vi kommer nu ta ett uppehåll från bloggen, men vi kanske kommer tillbaka nästa år till våren med nya spännande utmaningar...

Ha det bäst nu!











Favorit i repris







Bästa teamet är dressyrsystrarna


Igår dressyr, idag vila!

Ja precis så är det och gårdagens dressyrpass gick kanon, vi tränade mest galopp. Dels galoppfattningar från skritt som går riktigt bra nu och vi får framsteg varje gång.
Annars var det bara fokus inställt på att det skulle vara en bra, lugn och bärig galopp... och vilket resultat! Nu börjar all tidigare galoppträning ge resultat i styrka och bärighet.

En tränare sa en gång att om man vill få resultat i nåt så ska man rida och upprepa det varje pass i två veckor, annars hjälper det inte, så träna på...








Dagens citat!

" Låt aldrig rädslan att misslyckas, hindra dig från att spela"


Dressyrnördar!

Som dom sanna dressyrnördar vi är så har vi självfallet köpt tidningen " Allt om dressyr" och kan bara säga att den är riktigt bra med massa bra tips och träningar...









RSS 2.0